Gran Torino

Posted: 14. juni 2010 in Film
Tags: ,

Igår så jeg Gran Torino, sammen med kæresten..
Og det er uden tvivl en af de bedre film, jeg har set i år..

Gran Torino

Filmen handler om gamle mand Walt, spillet af Clint Eastwood. Han kone er død og sønnerne er som fremmede for ham. Han forstår dem ikke og de har ingen familiære bånd.
Ved siden af Walt bor en asiatisk familie, og som krigsveteran der har kæmpet i Koreakrigen, har han et indædt og racistisk had til dem, uden at kende dem.
Filmen ændres da Walt tager nabodrengen i at stjæle hans bil, og lige så langsomt begynder familien og blive en del af hans liv.
Uden at sige for meget, så er jeg VILD med filmen.
Clint Eastwood spiller fantastisk og samtidig er jeg helt vild med Ahney Her, der spiller naboens datter Sue.
Det er en stærk film om had, vold, racisme og om at selv en gammel hund, kan lære nye tricks.
Helt klart en film der er værd at se!

Filmen rørte mig og selvom jeg nemt bliver påvirket, så var denne film noget specielt..
Sidst gav jeg Sex and the City 4,5 ♥, men denne film havde så meget dybde og sjæl, at den simpelthen slår alt!

5 ♥ ud af 5

Skriv et svar

