Så er der muffins…

Posted: 11. juni 2010 in Mad
Tags: , , ,

Uhmm…
Hele huset dufter super godt..
Og det var kæresten glad for at komme hjem til…🙂

Muffins - Før bagning

Muffins - Før bagning

De var super nemme at lave, og gjorde det faktisk nemmere end den opskrift jeg lagde herinde.
Piskede æg og sukker, tilsatte mælk, tilsatte banan/lime-blandingen, piskede det.
Så tilsatte jeg mel-blandingen (mel, bagepulver og vaniliesukker) og piskede det i..
Til sidst tilsatte jeg chokolade og kokosmel, piskede det, fyldet det i 16 muffinsforme og bagte dem i 25 minutter ved 200 grader (almindelig ovn, ikke varmluft)…

Og de ser fantastiske ud..

Muffins - Efter bagning

Muffins - Efter bagning

Om de er sunde eller ej, er en diskutionssag..
Jeg skiftede 50 gram sukker ud med to tsk sødemiddel, for at spare lidt på kalorierne.. Der er intet fedtstof, men chokolade og kokosmel er jo ikke ligefrem for de fedtforskrækkede..

Men alligevel, så er der kun 137 kalorier i en muffin, og når det nu endelig skal være, så synes jeg helt klart at de er et godt alternativ.. Især når man tænker på, at der er ca. 90 kalorier i en banan.. Så snupper jeg altså en af de her istedet for..🙂

Kalorier eller ej, de smager nu godt…

Skriv et svar

