Regnvejr og banankage..

Posted: 11. juni 2010 in Mad, Tanker
Tags: , , ,

Vejret i dag er simpelthen så elendigt..
Har lige haft skybrud og det piskede ned..
Så så man lige mig, springe op, kylede den bærbare ned på sofaen.. Løb igennem hele lejligheden, for at lukke min altandør, inden jeg fik oversvømmelse…
Det har ikke været kønt..!

Jeg kan faktisk godt lide regnvejr.. I min tidligere lejlighed, havde jeg en meget stor stol, som var så stor at man kunne sidde to i den, så det gjorde jeg sammen med min kæreste, næsten vejr gang det regnede.. Så sad vi og holdt om hinanden, lyttede til regnen og snakkede…
Det lyder måske klæbrigt romantisk, men det var super hyggeligt…
Selvom vi ikke gør det så meget mere, så gør vi det stadig, og jeg elsker det!
Jeg synes at regnen er SÅ hyggelig og har faktisk også gået ture i regnen.. Så længe jeg ikke får våde fødder, så har jeg det fint med det..🙂

En anden hyggeting når det er regnvejr, er kage..
Jeg elsker banankage og min kæreste er endnu mere vild med det, så idag er det banankage-dag..
Jeg har fundet en opskrift inde på arlas hjemmeside, på Let Banankage og den prøvede jeg i sidste uge.. Den var god, men idag vil jeg prøve at lave den op til muffins, men med chokolade og kokos i, så her er min version af opskriften…

Let Banankage a la Lutinlive
– 2 æg
– 150 gram sukker (Noget af det bliver måske erstattet af sødemiddel)
– 2 tsk bagepulver
– 150 gram mel
– 2 tsk vaniliesukker
– 1 dl mælk
– 200-300 gram bananer
– saft af ½ lime
– 25 gram kokosmel
– 100 gram mørk chokolade

Pisk æg og sukker lys og luftig.
Bland mel og bagepulver i en skål. Rør mælk, bananmos og limesaft sammen.
Vend det i æggene skiftevis med melblandingen. Tilsæt kokos og chokolade.
 Kom dejen i muffinsforme, fyld dem ca 3/4.
Bag dem midt i ovnen. Prøv med en træpind om kagen er gennembagt.

Enjoy…!

Skriv et svar

