Således endte lakse-eksperimentet..

Posted: 9. juni 2010 in Mad
Tags:

Aftensmaden endte faktisk med at blive en succes..
Kæresten var vild med det og det i sig selv, er nok til at løfte mit humør..🙂
Vi bevægede os lidt væk fra lakselasagne og endte med lakselasagnette a la Lutinlive
Ser det ikke godt ud? Lidt rodet måske, men det smagte godt…

Lakselasagnette

Lakselasagnette

Endte med at lave lasagnette, fordi jeg havde nogle fuldkornspenne fra Kornkammeret, som jeg virkelig gerne ville bruge..  Især fordi jeg fortrækker gode, økologiske produkter frem for alt andet…

Lakselasagnette
– 2 laksefiletter
– 450 gram frossen spinat (eller 600 gram frisk)
– 100 gram revet ost (jeg rev selv en blanding af danbo og parmasan)
– 5 dl mælk
– 200-250 gram pasta
– Jævning
– Salt og hvid peber

Start med at sætte pastaen over. Imens pastaen koger laves en bechamelsovs (a la mig). Hæld mælken i en gryde og varm det langsomt op. Når mælken koger, tilsæt jævningen og pisk hele tiden. Smag til med peber og ret meget salt. Den skal ikke være uspiselig, men sovsen må gerne være salt, da spinaten tager en del af smagen.
Desuden skal der bruges ret meget jævning, da sovsen skal være tyk.
Spinaten dampes og væden presses ud.
Når pastaen er næsten færdig, tages den af.  Spinaten hældes i sovsen, sammen med 1/3-del af osten og laksen.
Pastaen blandes i sovsen og det hele hældes i et fad.
Pastaen sættes i en forvarmet ovn (200 grader) i 15 minutter. Herefter tages fadet ud og osten puttes på.
Rør evt rundt i pastaen inden osten kommes på.
Lad lasagnetten blive i ovnen indtil osten har taget farve.

Lakselasagnette a la Lutinlive

Lakselasagnette a la Lutinlive

God fornøjelse!

Kommentarer
  1. Klidmoster siger:

    Mums, det ser dejligt ud🙂

    • lutinlive siger:

      Og det smagte super godt…
      Var allermest imponeret over at kæresten sagde, at det helt klart var noget jeg skulle lave igen..
      Elsker at blogge om mad og dele det med andre, men mit vigtigste publikum er nu ham🙂

  2. […] er en opskrift, som vi har fået et utal af gange. Det er en variation af lakselasagnetten, blot med kylling istedet […]

  3. […] Mandag: Lakselasagnette  Tirsdag: Tomatsuppe Onsdag: Lasagne med masser af grøntsager Torsdag: Resterne af lasagnen (jeg kommer sent hjem fra træning) Fredag: Hakkebøffer med ovnkartofler og grønne bønner Lørdag: Kyllingeburger (hjemmebagte boller) Søndag: Risotto med grønt og oksekød […]

  4. […] Lakselasagnette er en succes herhjemme. Det kan laves på 15 minutter og passer derefter sig selv i ovnen. Derfor er det perfekt at få når vi kommer hjem fra træning. Imens kæresten smutter i bad, smider jeg maden sammen og så holder han øje med det imens jeg er i bad. Jamen det er da nemt! […]

Skriv et svar

