Helt alene hjemme…

Posted: 20. februar 2010 in Mad, Tanker
Tags: , , ,

I denne weekend har kæresten arbejde, og skal arbejde 33 timer fra fredag til søndag…
Det betyder at han kun er hjemme for at sove og for at spise morgenmad med mig om morgenen…

Nå men det har betydet at jeg har haft tid til bl.a. at være sammen med min dejlige familie…
Fredag var jeg i nordjylland for at besøge min bror, der desværre bor laaaaangt væk… Hans skønne kæreste har lige haft fødselsdag, så der har vi (mine forældre ig mig) været oppe…
Det var super hyggeligt, men pyhh vi fik meget mad… Og meget fed mad…
Det er ikke ligefrem hver dag at jeg får hjemmelavet bearnaise, og det er der altså ret meget fedt i…

Nå men det har betydet at jeg valgte at spare på kalorierne idag og har fået suppe til aftensmad…
Jeg er ikke ret vild med suppe, men der er en suppe som jeg kan spise meget af: Min hjemmelavede Thai-suppe med kylling og nudler…

Jeg kommer lige med en hurtig opskrift, og jeg synes virkelig at i skal overveje at prøve den…
I dette vejr er den altså skøn!!
Den er fyldig og mættende og smager skønt!

Thai-suppe med kylling og nudler
– 3oo gram kylling
– 1 rød peber
– 100 gram blandet grønt, fx fintskåret gulerod, porre eller slikærter
– Lidt løg (ikke fint hakket, men fx i ringe)
– 62 gram nudler (det svarer til 1/4 af en pakke)
– 700 dl kyllingesuppe
– karry, chili, salt, peber, æblegelé

Fremgangsmåde:
Kyllingen krydres og skæres i tern. Derefter steges den i en gryde, og grøntsagerne tilsættes.
Lad dette stege i et par minutter og tilsæt herefter suppen.
Smag til med æblegelé og krydderier.
Tilsæt de tørre nudler og lad dem koge direkte i suppen…
Kog ca. 5 minutter og server straks…

Bon appetit

Kommentarer
  1. […] men Klidmoster skrev at hun gerne ville have mine opskrifter på henholdsvis Thaisuppe med nudler og kylling.. Og Thai Beef Salad… So here we go… Der kommer muligvis billeder af det senere, har […]

Skriv et svar

