Sund eller usund

Posted: 13. februar 2010 in Mad, Tanker
Tags: , , , ,

Jeg lever sundt….
Størstedelen af tiden…

Jeg elsker mad og har altid gjort det.. Jeg elsker at spise mad, jeg elsker at prøve noget nyt, jeg elsker at lave mad til folk og jeg elsker at sidde og hygge med mad…
Desværre tager jeg meget nemt på og det er altså en ret dårlig kombination…

Nå men jeg har jo besluttet at 2010 skulle være året hvor jeg tabte mig og fik et sundere liv…
Og det går okay… Jeg har tabt mig ca 2 kilo siden jeg begyndte (dvs. ½ kilo i ugen) og jeg har helt klart gjort noget for at vi spiser sundere, mere fiberrigt og mere fedtfattigt…

Kæresten skal tilgengæld tage på, så derfor har vi aftalt at vi spiser sundt i løbet af uge og ikke spiser noget slik, og slik så kun….KUN… i weekenden….
Og det virker egentlig fint….

Pånær lige en lille ting…

Jeg er ikke til at styre når vi kommer til weekenden og kæresten han spiser ikke noget som helst…
Så jeg sidder tilbage med VILDT dårlig samvittighed, og samtidig så taber han sig… Er der nogen der kan se fejlen…?

Jeg ved jo at jeg godt må, men jeg får det SÅ dårligt alligevel…. Mest fordi han ikke spiser noget af alt det dejlige chokolade, chips og lakridser som ligger i køkkenet…

Men jeg vil prøve at spise lidt mindre og så fortsætte med at spise sundt i hverdagene… Hmm…. Nogen der forresten har nogle gode lav-kalorie opskrifter?!

Og skal jeg så bare lade kæresten være i fred imens han taber sig mere og mere, og til sidst bliver så lille som en æske tændstikker…?

Skriv et svar

