Risengrød og ris á la mande…

Posted: 12. december 2009 in Mad
Tags:

Så er julen over os… Har lavet både risengrød og ris á la mande, for første gang…
Må indrømme at jeg er ret stolt…

Jeg brændte hverken risengrød på eller på nogen anden måde, ødelagde det endelige resultat…

Jeg kogte risengrøden i 60 min på komfuret og så smed jeg gryden i et håndklæde og så ind i sengen, hvor den stod og hyggede sig i yderligere 60 min…
Og den var perfekt!!

Delte en vanilje-stang, skrabede kornene ud, og puttede både korn og vanilje-stang i grøden.. Og så kølede den af først på altanen (det var nemlig ret koldt udenfor) og så i køleskabet bagefter.. Der stod den så indtil i dag…

Her i formiddags lavede jeg så grøden til ris á la mande… Det var nemmere end jeg havde regnet med…Hakkede nogle mandler og puttede dem i grøden, fiskede lige vanilje-stangen op inden.. Nu havde den ligesom tjent sit formål…
Ud med den, og i med sukker, hakkede mandler, lidt ekstra vaniljesukker og flødeskum…

Fandt ud af at det nemmeste er, at putte en lille smule flødeskum i først.. Det gjorde lige grøden lidt nemmere at røre rundt… Og så blev resten vendt i, lidt efter lidt… Uhmm…

Det blev virkelig godt…

Skriv et svar

