Hvorfor smager kalorier bare bedre?

Posted: 19. november 2009 in Mad, Tanker

Har nu brugt snart en time på at finde ud af hvor meget en klementin uden skræl vejer.. Ja jeg kunne selvfølgelig bare tage  en klementin, skrælle den og så veje den, men synes faktisk bare at den bliver kedelig så og lidt ad af at ligge uden skræl.. Og jeg skal jo ikke spise den…

Jeg skal slet ikke spise den… Har fået nok kalorier idag.. Ikke sådan at det har været voldsomt, bare nok…
Jeg har fået ca. 1350 kalorier i dag og de har været fint fordelt… Fik også glimrende aftensmad… Pyhh… Var simpelthen så mæt bagefter.. Kæresten var så afkræftet at han faldt i søvn, på sofaen…

Lavede noget kalkun-gryderet…
Kalkun i stykker, svitset i en gryde med champignon, løg og paprika.. Så fik det selskab af tomatpuré og hakket tomat, lidt ketchup og lidt mælk…
Det kogte så for sig selv i en halv time og så kom der suppehorn i, i de sidste 10 min… Der blev jeg så nødt til at tilsætte lidt ekstra vand, så pasta jo suger væske….

Alt i alt var det en god aftensmad og nu her kl 20.30 fik jeg så lidt frugt…

Ville tusind gange hellere ha spist chokolade eller is… eller en af de boller jeg bagte her i forgårs… Men jeg ved jo godt at jeg bliver nødt til at stramme mig lidt an…

For det først har jeg lavet en aftale med min kæreste om at der er INGEN sukker eller sodavand, eller noget usundt før 1 december…
Og for det andet, så er det altså nemmere lige at tabe sig et par kilo, hvis man spiser sundt…

Men hvor smager kalorier altså bare godt….

Har forresten besluttet mig for ikke at nævne at jeg ikke er til forpremiere på NEW MOON…

Skriv et svar

