Så er politikken over os…

Posted: 17. november 2009 in Tanker

Ja så er der valg i Danmark…
Jeg har stemt ved et valg 4-5 gange, mener jeg.. Og det er da sjovt hver gang…
Jeg kan ikke lade være med at håbe at min ene, lille, bitte stemme, har noget at sige..
Det er ikke fordi, at min stemme rent faktisk ændrer noget, men jeg stemmer alligevel… Det er der sådan set flere grunde til…
For det første så ved jeg at hvis alle bare tænkte at deres stemme ikke gjorde noget, så ville der jo aldrig ske noget i dette land…
Og det andet er, og det er nok det mest vigtige; kvinder i Danmark har haft stemmeret siden 1915… Det er ikke engang 100 år… Det er ingenting!!!

Jeg har i en tidligere blog nævnt, at jeg ikke er feministisk, men derfor mener jeg stadig, at vi kan have ligestilling.. Det her et område hvor vi er lige og hvor vores stemmer betyder det samme…

Nu har jeg lige kigget på DR1, og det ser ud som at den røde front klarer sig rigtig godt…
SF er gået frem og det er jeg glad for… Jeg er på SU og har slet ingen penge til mig selv, men af de få penge jeg får betaler jeg skat.. Jeg ville med glæde betale mere, hvis jeg vidste at det betød, af mine bedsteforældre fx kan få ordentlig pleje når de bliver ældre og at min kusine på 11 kan gå i en ordentlig skole…

Det var mine politiske kommentarer… Måske kommer der nogle igen..om et par år…

Nu vil jeg ind og læse lidt i New Moon.. Skal lige ha opfrisket bogen inden på fredag.. 🙂

Skriv et svar

