Weekendhygge og hvordan det endte med isen..

Posted: 28. maj 2012 in Mad
Tags:,

Næste uge er travl og jeg er ikke så meget hjemme..
Det var jeg tilgengæld hele weekenden og den stod på hygge..

Hjemmebagt brownie, hjemmelavet is og chokoladesauce.. Mums det var godt!
Brownie er en opskrift af Morten Heiberg, som jeg fandt i et desserthæfte. Isen var Klidmosters på kondenseret mælk og chokoladesaucen er kærestens favorit fra Odense Chokolade :-)

Isen endte med at blive en succes. Alle der har smagt en god hjemmelavet is, ved at smagen er langt mere ægte og “stærk” end en købeis.
Kæresten var helt vild med isen og da jeg tilbød chokoladesauce til, da han smagte den første gang, sagde han faktisk nej.
Han synes den smagte SÅ godt, at den skulle nydes som den var.
Senere på ugen endte den dog mere dessert-agtigt.


Brownien er som nævnt fra Morten Heiberg og jeg fandt den i et desserttillæg der vidst nok er fra Alt for damerne, som jeg engang har stjålet fra min mor ;-)
Grydeskeen har lavet en brownie, også af Morten Heiberg, som jeg synes minder meget om.

Derefter den skønne is, som jeg i modsætningen til Klidmoster  ikke kunne lave på ismaskine.
Jeg er sikker på at hendes version er bedre end min, for indrømmet, der er en forskel når man ikke har en ismaskine.
Det er dog ikke den helt store skade, at jeg ikke har en sådan maskine, da jeg ville lave denne skønne is HELE TIDEN.


Så var der ellers dømt søndagshygge.
Jeg var glad og kæresten brokkede sig nu heller ikke.

Og nu vil jeg lige vise jer et lille billede bagved bloglivets forside.
Et lille blik bag kulissen så at sige.
..
..

Det er det der kan ske når billederne er taget…
Der røg lige to kugler mere på, men helt ærlig, hvordan kan  man lade være, når isen er SÅ god?

Skriv et svar

